Spitalul Buhuși obține certificatul ISO 9001

Deșteptarea.ro relatează impresiile auditului de supraveghere desfășurat de Systema România la Spitalul Orășenesc Buhuși, în urma căruia este emis certificatul ISO 9001.

Iată ce spune conducerea spitalului despre serviciile de audit oferite de Systema România:

Spitalul buhușean a primit recent vizita unui audit de supraveghere a modului în care cele trei standarde de calitate deja cucerite – ISO 9001, 22000, 18001-OH SAS – sunt respectate, menținute și cultivate pentru a genera progresul.

În premieră, am participat la primele activități generate de auditor, reprezentat de U.R.S. Tg. Mureș, auditor cu ștaif internațional, care-și are sediul în Anglia.

În incipitul evaluării, la o întâlnire cu salariații spitalului, au fost formulate ținte, exigențe, reiterate așteptările care au pecetea progresului. Am fost impresionat de aptitudinile de comunicare și de atitudinea exigent-pragmatică și constructivă a liderului auditorilor, ing. Cristian Savin.

„N-am venit ca un dușman care vrea neapărat să găsească probleme. Am venit să văd dacă progresul există, dacă putem progresa”, a spus acesta. Totul a fost centrat pe satisfacția pacienților. N-a lipsit… transparența evenimentului. Presa a fost firesc acceptată.

Dr. Mouhannad Toron, managerul spitalului, ing. Constantin Poiană, manager de calitate, au așezat accente pe bucurii și vânătăi ale spitalului, formulând inclusiv doruri de… finanțare. Reprezentanții Consiliului local au ținut să precizeze că „spitalul a devenit mândria orașului”. Am aplaudat faptul că auditorul cunoștea că spitalul buhușean este vizitat de reprezentanți ai unor spitale cu „moț”, pentru a afla cum de-a fost realizat un progres de invidiat în activitatea acestei instituții.

Au fost vizitate/evaluate toate compartimentele spitalului. „Pe viu”. Bolnavii, medicii, asistenții, toți salariații au trecut prin furcile caudine ale evaluării. Inclusiv cu verificarea fișelor de post și a fișelor de observație, a protocoalelor și procedurilor etc.

În aproximativ două săptămâni, auditorul își va prezenta concluziile evaluării. După evaluare, ,,discuția finală” a fost una pe care am perceput-o plasată într-un orizont de așteptare optimist.

“Privind standardul ISO 9001 din 2008, care avea șase clauze, am primit OK… verbal pentru a lucra la noua versiune: ISO 9001 din 2015, care are zece clauze de calitate. E un semn bun. Auditul de supraveghere pe standardele 22000 și 18001/OH SAS s-a finalizat cu o convingere pe care am perceput-o a fi optimistă: nu ne-am abătut de la criteriile care au dus la certificarea pe aceste standarde. Intuim faptul că rezultatul evaluării va fi unul care va certifica progresul.

Recent, fără tobe și trâmbițe, am sărbătorit 40 de ani de la înființarea spitalului. Sperăm ca rezultatul acestei evaluări să fie în acord cu istoria acestei instituții”, ne-a spus ing. Constantin Poiană, manager de calitate.

„Așteptăm cu optimism rezultatul evaluării, ne-a mărturisit managerul spitalului, dr. Mouhannad Toron. A fost un audit exigent, care ne va ajuta să fim, în continuare, prieteni cu progresul”.

BUHUȘI: „Un audit care ne va ajuta să fim prieteni cu progresul”